Badania przesiewowe na obecność okultystycznego raka w niesprowokowanej żylnej chorobie zakrzepowo-zatorowej czesc 4

4 tygodnie ago

Pomiary wtórne obejmowały całkowitą liczbę zdiagnozowanych nowotworów okultystycznych oraz całkowitą liczbę wczesnych nowotworów (T1-2, N0, M0 zgodnie z klasyfikacją nowotworów-węzłów chłonnych w przerzutach TNM) rozpoznaną za pomocą raka okultystycznego badania przesiewowe i podczas kolejnej rocznej obserwacji, 1-letniej śmiertelności związanej z rakiem, 1-letniej ogólnej śmiertelności i czasu na rozpoznanie raka. Częstotliwość występowania nawrotowej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej była również wynikiem wtórnym. Analiza statystyczna
Systematyczny przegląd badań przesiewowych w kierunku okultystycznym wykazał wcześniej, że 6,1% (przedział ufności 95% [CI], 5,0 do 7,1) pacjentów z niesprowokowaną żylną chorobą zakrzepowo-zatorową miało okultystycznego raka w momencie rozpoznania żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej.6 Po 12 miesiącach rozpowszechnienie wzrosło do 10,0% (95% CI, 8,6 do 11,3) 6 – to znaczy odsetek pacjentów, u których rozpoznano raka, wzrósł o prawie 4 punkty procentowe w trakcie obserwacji. Obecne badanie miało 80% mocy do wykrycia względnego zmniejszenia ryzyka o 75% (tj. Bezwzględne zmniejszenie o 3 punkty procentowe) w przypadku zdarzenia wyjściowego, jeśli CT zostały dodane do ograniczonego badania przesiewowego. Hipoteza zerowa była taka, że ograniczone badania przesiewowe na obecność raka okultystycznego i TK pomijałyby tyle nowotworów, co ograniczone badania przesiewowe na obecność raka okrężnicy. Ponieważ jest nieprawdopodobne, aby strategia ograniczonego przesiewu wykrywała więcej nowotworów okultystycznych niż strategia ograniczonego badania przesiewowego plus CT, zastosowano jednostronny statystyczny test istotności (jednostronny poziom alfa 0,05) do obliczenia wielkości próby. Aby osiągnąć te standardy, obliczyliśmy, że potrzebna będzie próbka o wielkości 798 pacjentów. Po skorygowaniu o 8% nieprzestrzegania protokołu i utracie obserwacji, ostateczny szacowany rozmiar próbki wynosił 862.
Statystyki opisowe zostały wykorzystane do zbadania podstawowych cech zapisanych uczestników. Odchylenia standardowe zostały podane dla wszystkich cech wyrażonych jako zmienne ciągłe. Przedstawiono średnie i odchylenia standardowe dla danych dyskretnych.
Analizy przeprowadzono na zasadzie zamiar-do-testu i uzupełniono je analizą wrażliwości, która wykluczała pacjentów, którzy nie ukończyli przypisanej im strategii badań przesiewowych. Odsetek nowotworów okultystycznych potwierdzonych biopsją, które zostały pominięte podczas badań przesiewowych porównano między grupami za pomocą dwustronnego, nieskorygowanego dokładnego testu proporcji Fishera. Obliczono 95% dwumianowych przedziałów ufności dla tych proporcji za pomocą metody Wilsona. Proporcje pacjentów z drugorzędowymi wynikami porównano również za pomocą dwustronnego, nieskorygowanego dokładnego testu Fishera.
Przeprowadzono analizę Kaplana-Meiera w celu zbadania czasu do wykrycia przeoczonego raka okultystycznego w ciągu rocznego okresu obserwacji dla każdej grupy. Testy log-rank zostały przeprowadzone w celu oceny równości funkcji przeżycia w różnych grupach.
Pacjenci
Rycina 1. Rycina 1. Badanie przesiewowe, losowanie, obserwacja i analiza pacjentów biorących udział w badaniu. Przyczyny wykluczenia są przedstawione w Tabeli S1 Dodatku Uzupełniającego. Pacjenci, którzy zostali przypisani do strategii ograniczonego badania przesiewowego na raka okultystycznego oraz tomografii komputerowej (CT), przeszli kompleksowe badanie TK jamy brzusznej i miednicy.
Tabela 1
[podobne: Rezonans Warszawa, rehabilitacja rzeszów, rehabilitacja sportowa ]

Powiązane tematy z artykułem: rehabilitacja rzeszów rehabilitacja sportowa Rezonans Warszawa