Badania przesiewowe na obecność okultystycznego raka w niesprowokowanej żylnej chorobie zakrzepowo-zatorowej

Żylna choroba zakrzepowo-zatorowa może być najwcześniejszym objawem raka. Obecnie istnieje ogromna różnorodność praktyk dotyczących badań przesiewowych w kierunku raka okultyzmu u osoby z niesprowokowaną żylną chorobą zakrzepowo-zatorową. Staraliśmy się ocenić skuteczność strategii badań przesiewowych w kierunku raka okultystycznego, obejmującego kompleksową tomografię komputerową (CT) brzucha i miednicy u pacjentów, którzy mieli pierwszą niesprowokowaną żylną chorobę zakrzepowo-zatorową. Metody
Przeprowadziliśmy wieloośrodkową, otwartą, randomizowaną, kontrolowaną próbę w Kanadzie. Pacjenci zostali losowo przydzieleni do poddania się ograniczonym badaniom przesiewowym w kierunku raka okultystycznego (podstawowe badania krwi, radiografia klatki piersiowej i badania przesiewowe w kierunku raka sutka, szyjki macicy i prostaty) lub ograniczonego badania przesiewowego na obecność raka okrężnicy w połączeniu z CT. Podstawową miarą wyniku był rak, który został pominięty przez strategię badań przesiewowych i wykryty pod koniec rocznego okresu obserwacji.
Wyniki
Spośród 854 pacjentów, którzy zostali poddani randomizacji, 33 (3,9%) miało nową diagnozę okultystycznego raka między randomizacją a roczną obserwacją: 14 z 431 pacjentów (3,2%) w grupie z ograniczoną kontrolą przesiewową i 19 z 423 pacjentów (4,5%) w grupie z ograniczonym badaniem przesiewowym i grupą kontrolną (P = 0,28). W pierwotnej analizie wyniku, 4 okultystyczne raki (29%) zostały pominięte przez ograniczoną strategię badań przesiewowych, podczas gdy 5 (26%) pominięto w strategii ograniczonego badania przesiewowego plus CT (P = 1,0). Nie było istotnej różnicy między dwiema badanymi grupami w średnim czasie do rozpoznania raka (4,2 miesiąca w grupie z ograniczonym badaniem przesiewowym i 4,0 miesięcy w grupie z ograniczonym badaniem przesiewowym z wynikiem dodatnim, P = 0,88) lub w związku z rakiem śmiertelność (1,4% i 0,9%, P = 0,75).
Wnioski
Częstość występowania raka okultystycznego była niska wśród pacjentów z pierwszą niesprowokowaną żylną chorobą zakrzepowo-zatorową. Rutynowe badania przesiewowe z CT jamy brzusznej i miednicy nie zapewniły klinicznie istotnej korzyści. (Fundacja Fundacja Heart and Stroke w Kanadzie; SOME ClinicalTrials.gov number, NCT00773448.)
SZYBKIE PODEJŚCIE
NIEKTÓRE Trial
01:49
Żylna choroba zakrzepowo-zatorowa, obejmująca zakrzepicę żył głębokich i zatorowość płucną, jest trzecim najczęściej występującym zaburzeniem sercowo-naczyniowym1-3. Jest klasyfikowana jako prowokowana, gdy wiąże się z przejściowym czynnikiem ryzyka (np. Uraz, operacja, długotrwała nieruchomość lub ciąża). lub połóg) i jako niesprowokowany, gdy nie wiąże się ani z silnym przejściowym czynnikiem ryzyka, ani z jawnym rakiem.
Niesprowokowana żylna choroba zakrzepowo-zatorowa może być najwcześniejszym objawem raka4,5; do 10% pacjentów z niesprowokowaną żylną chorobą zakrzepowo-zatorową diagnozuje się nowotwór rok po rozpoznaniu żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej.6 Ponad 60% nowotworów okultystycznych zdiagnozowano wkrótce po rozpoznaniu niesprowokowanej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej.6 Następnie częstość występowania rozpoznania raka stopniowo zmniejsza się i powraca do stopy w ogólnej populacji po roku.5-7
W obliczu tych niepokojących statystyk klinicyści, pacjenci i decydenci zmagają się z tym, jak agresywni są badania przesiewowe na temat okultystycznych nowotworów u pacjentów, u których występuje niesprowokowana żylna choroba zakrzepowo-zatorowa. Uzasadnieniem badania przesiewowego jest umożliwienie wczesnego wykrywania i interwencji oraz ostatecznie zmniejszenie śmiertelności związanej z rakiem
[więcej w: odczyn rivalty, fala uderzeniowa przeciwwskazania, olej z pachnotki ]

Powiązane tematy z artykułem: fala uderzeniowa przeciwwskazania odczyn rivalty olej z pachnotki