CDX2 jako prognostyczny biomarker w stadium II i III etapie raka okrężnicy ad 7

Jednak guzy ujemne pod względem CDX2 były związane z niższym odsetkiem przeżycia niezależnie od ich niskiego lub pośredniego stopnia złośliwości (G1 lub G2) lub wysokiego (G3 lub G4) – wynik zgodny z wynikami analizy wieloczynnikowej (ryc. Rys. S17 w Uzupełniającym dodatku 1). Ekspresja i przeżycie CDX2 wśród pacjentów z chorobą II stadium
Rysunek 4. Rycina 4. Związek między ekspresją CDX2 a przeżyciem wolnym od choroby u pacjentów z chorobą II stadium. W zestawie danych NCBI-GEO Discovery (Panel A), raki ujemne względem CDX2 były powiązane z odsetkiem 5-letniej choroby wolne przeżycie, które było niższe niż tempo związane z nowotworami CDX2-dodatnimi. W zestawie danych walidacyjnych NCI-CDP (panel B), raki negatywne względem CDX2 były powiązane z odsetkiem 5-letniego przeżycia wolnego od choroby, które było niższe niż tempo związane z nowotworami CDX2-dodatnimi.
Aby ocenić nasze wyniki w odniesieniu do rokowania wśród pacjentów z wczesnym stadium raka okrężnicy, zdecydowaliśmy się zbadać związek między fenotypem negatywnym wobec CDX2, ocenianym na poziomie mRNA lub białka, a przeżyciem bez choroby u pacjentów z II etapem. choroba. Guzy II z ujemnym mianem II fazy były związane z niższym odsetkiem 5-letniego przeżycia wolnego od choroby niż nowotwory CDX2 z II stadium zaawansowania w zestawie danych NCBI-GEO (49% vs. 87%, P = 0,003) ( Figura 4) i zestaw danych walidacyjnych NCI-CDP (51% wobec 80%, P = 0,004) (Figura 4).
Stwierdziliśmy podobne skojarzenia w odniesieniu do całkowitego przeżycia (40% wśród pacjentów z guzami ujemnymi pod względem CDX2 vs. 70% wśród pacjentów z nowotworami CDX2-dodatnimi, P <0,001) (ryc. S18 w Suplemencie dodatkowym 1) i przeżyciem specyficznym dla danej choroby ( 66% vs. 89%, P = 0,005) (ryc. S18 w Uzupełniającym dodatku 1). Te skojarzenia nie były zmylone przez czynniki ryzyka, o których wiadomo, że wpływają na przeżywalność u pacjentów z rakiem okrężnicy w stopniu II, takich jak głębokość inwazji pierwotnego guza (T3 vs. T4) (ryc. S19 w dodatkowym dodatku 1) i liczba węzłów chłonnych wyciętych podczas operacji (. 12 vs. <12) (ryc. S19 w dodatku uzupełniającym 1). Jednak w każdym z dwóch zestawów danych zidentyfikowano tylko 15 pacjentów z chorobą negatywną w II stopniu zaawansowania CDX2.
Ekspresja CDX2 i korzyści z chemioterapii wspomagającej
Aby ocenić, czy pacjenci z guzami ujemnymi pod względem CDX2 mogą odnieść korzyść z chemioterapii adjuwantowej, zbadaliśmy związek między stanem CDX2, ocenionym na poziomie mRNA lub białka, a przeżywalnością wolną od choroby wśród pacjentów, którzy albo otrzymywali, albo nie otrzymywali chemioterapii adiuwantowej. Wstępny test obejmujący kohorty pacjentów z chorobą stopnia III zarówno w zestawach danych dotyczących wykrywania jak i walidacji sugerował silny związek między stosowaniem chemioterapii adiuwantowej a wyższym odsetkiem przeżycia wolnego od choroby w podgrupach z negatywnym pod względem CDX2 (ryc. S20 w Suplementarnym Załącznik 1).
Postanowiliśmy zatem zweryfikować tę obserwację w rozszerzonej bazie danych 669 pacjentów z rakiem okrężnicy II stadium i 1228 pacjentów z rakiem okrężnicy w stopniu III. Otrzymaliśmy tę bazę danych przez połączenie danych z czterech niezależnych grup pacjentów (NCBI-GEO, NCI-CDP, NSABP C-07 i Stanford TMAD); dane te zostały opatrzone informacją o chemioterapii adjuwantowej (ryc. 1)
[przypisy: wdrożenia magento, wagi apteczne, blachodachówka gontopodobna ]