Objaw infekcji wirusem oddechowym syncytialnym u małych dzieci ad 6

Tylko młodszy wiek i wcześniactwo były niezależnie związane z chorobą RSV wymagającą hospitalizacji. W porównaniu z pacjentami nieobjętymi RSV, RSV-dodatni pacjenci ambulatoryjni i ambulatoryjni byli istotnie młodsi (P <0,001), ale nie częściej niż przedwcześnie, co wskazuje, że młody wiek nałożył większe ryzyko choroby RSV-pozytywnej niż na RSV- negatywna choroba. Dyskusja
Nasze wyniki z trzech różnych geograficznie populacji zapewniają kompleksowy obraz obciążenia RSV wśród dzieci w ciągu pierwszych 5 lat życia. W naszej populacji odsetek hospitalizacji z powodu choroby związanej z RSV był trzy razy wyższy niż w przypadku wirusa grypy lub wirusa paragrypy, a odsetek dzieci otrzymujących szczepionkę przeciwko grypie był niski (18%). Zakażenie RSV było podobne do zakażenia wirusem grypy u wszystkich dzieci w wieku poniżej 5 lat, ale było znacznie większe u dzieci w wieku poniżej 6 miesięcy. 12-14 Jednak brak jest danych dotyczących populacyjnych informacji dotyczących zakażenia RSV wśród starszych dzieci i pacjentów ambulatoryjnych. .3-5,8,20-22 Równocześnie zajmując się tymi populacjami, nasze badanie pokazuje wcześniej nierozpoznaną wielkość i spektrum ciężaru zakażenia RSV wśród wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia.
Jeśli dokonamy ekstrapolacji z naszych danych populacyjnych na całą populację USA, szacunkowo 2,1 miliona dzieci w wieku poniżej 5 lat z zakażeniem RSV wymagałoby opieki medycznej każdego roku. Wśród tych dzieci z chorobami związanymi z RSV około 57 527 (3%) jest hospitalizowanych, 517 747 (25%) jest leczonych w oddziałach ratunkowych, a 1,534 064 (73%) jest leczonych pediatrycznie; spośród tych pacjentów ambulatoryjnych 256 014 (61%) ma od 2 do 5 lat.
Te częstości wizyt w ostrych infekcjach dróg oddechowych związanych z RSV wskazują, że większa część obciążenia RSV powoduje wizyty ambulatoryjne wśród dzieci poza okresem niemowlęcym. Ponadto, szacowane stawki ambulatoryjne są prawdopodobnie zbliżone do rzeczywistych stawek krajowych, ponieważ nasze bezpośrednio ustalone odsetki na oddziale ratunkowym w Rochester i Cincinnati były bardzo podobne i mieściły się w przedziałach ufności szacowanych stawek.
Obciążenie szpitalne RSV związane z zasobami opieki zdrowotnej prawdopodobnie nie jest w pełni uznawane przez służby zdrowia i urzędników zdrowia publicznego, ponieważ tylko 3% pacjentów z potwierdzoną infekcją RSV otrzymało specyficzną diagnozę zakażenia RSV; zapalenie oskrzelików rozpoznano u 20% takich dzieci. Znacznie więcej wizyt ambulatoryjnych RSV miało miejsce w ramach podstawowej opieki zdrowotnej niż w oddziałach ratunkowych, a choroby pacjentów z praktyki pediatrycznej były podobne do chorób pacjentów w oddziałach ratunkowych i odzwierciedlały umiarkowanie ciężką chorobę. Sugeruje to, że wizyty ambulatoryjne w dużym stopniu przyczyniają się do obciążenia RSV zarówno ze względu na częstotliwość, jak i nasilenie choroby.
Częstość zakażeń RSV wymagających opieki medycznej jest wysoka nie tylko w okresie niemowlęcym, ale przez pierwsze 5 lat życia. Czynnik ten podkreśla niespełnioną dotąd potrzebę skutecznej szczepionki.1,23-26 Z szacowanych 2 milionów dzieci w wieku poniżej 5 lat, które wymagają opieki nad infekcjami RSV rocznie, 78% jest w wieku powyżej roku
[hasła pokrewne: olej z pachnotki, lekarz rodzinny słowackiego, ginekolog z certyfikatem fmf ]

Powiązane tematy z artykułem: ginekolog z certyfikatem fmf lekarz rodzinny słowackiego olej z pachnotki