Przewlekle zapalenie bliznowaciejace krezki okreznicy esowatej

W przypadkach zwężenia jelit na tle zrostów oraz w przypadkach szczególnie przykrych dolegliwości zatruwających choremu życie poleca się leczenie operacyjne. Natomiast nie należy nalegać, by to leczenie było zastosowane w przypadkach, w których przypadłości nie są tak znaczne, a to dlatego że po operacji nieraz -tworzą się nowe zrosty, które mogą być przyczyną jeszcze dotkliwszych dolegliwości. Leczenie operacyjne nie jest wskazane także w przypadkach pooperacyjnych guzów brzusznych Brauna. 3. Przewlekłe zapalenie bliznowaciejące krezki okrężnicy esowatej (Mesosigmoiditis chronica cicatricans) Określenie przyczyny. Przez miano: przewlekłe zapalenie bliznowaciejące krezki okrężnicy osowate j rozumie się przewlekłą sprawę chorobową, polegającą na zmianach zapalnych krezki okrężnicy esowatej z zejściem w jej bliznowacenie. Choroba rozwija się na podłożu zbyt długiej okrężnicy esowatej (macrosigma), zwłaszcza gdy stan ten kojarzy się z nadmiernie szerokim jej światłem (megasigma). Wskutek znacznego wydłużenia okrężnica esowata tworzy pętle, w których gromadzi się i zalega kał pociągający swym ciężarem pętlę ku dołowi. Na tle ustawicznego mechanicznego drażnienia w krezce powstają zmiany zapalne: którym Virchow nadał miano: przewlekłe krezkowe zapalenie otrzewnej (peritonitis chronica mesenteriaLis). Nie wywołują one zlepów okrężnicy, lecz wiodą dość szybko do bliznowacenia i do kurczenia się krezki okrężnicy esowatej. Prócz postaci pierwotnej, stojącej w związku z zabubehiem oddawania stolców wskutek znacznego wydłużenia okrężnicy esowatej, odróżnia się postać wtórną. Postać ta powstaje na tle zapalenia-otrzewnej wywołanego zakażeniem gruźliczym, także czasami po :zabiegach operacyjnych w jamie brzusznej. [patrz też: laryngolog wrocław, rehabilitacja dzieci, dobry fizjoterapeuta warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: dobry fizjoterapeuta warszawa laryngolog wrocław rehabilitacja dzieci