Rak piersi po użyciu estrogenu i progestyny u kobiet po menopauzie ad 5

3 tygodnie ago

Współczynnik ryzyka związanego z przyleganiem podczas interwencji wynosił 1,62 (95% CI, 1,10 do 2,39) w porównaniu ze współczynnikiem ryzyka po interwencji 1,26 (95% CI, 0,73 do 2,20). Tabela 2. Tabela 2. Częstość zachorowań na raka piersi w ujęciu rok do roku oraz sposoby wykrywania przed i po interwencji zakończonej, zgodnie z grupą badawczą. Zanotowana częstość występowania raka piersi była większa w grupie stosującej hormonalną terapię niż w grupie placebo w późniejszych latach fazy interwencyjnej, ale liczba rozpoznań raka piersi w grupie stosującej hormonalną terapię zmniejszyła się o 28% w stosunku do roku ubiegłego. fazy interwencji do pierwszego roku fazy pointerwencji (z 48 przypadków [0,61%] do 34 przypadków [0,44%]) (tabela 2). Używanie mammografii było podobne w grupach terapii hormonalnej i grupach placebo podczas całego badania, w tym w latach bezpośrednio przed i po zakończeniu interwencji (Tabela 2).
Nowotwory piersi rozpoznane w grupie terapii hormonalnej w fazie postinterwencji były istotnie większe niż guzy z grupy placebo (średnia [. SD] średnicy, 1,5 . 1,2 cm vs. 1,1 . 0,8 cm, P = 0,03), ale inne cechy nowotworu , w tym na scenie, były podobne. W fazie postinterwencji mammografia z zaburzeniami była bardziej powszechna w grupie stosującej hormonalną terapię niż w grupie placebo (skumulowana liczba, 780 [7,5%] vs. 589 [5,4%], p <0,001), a biopsje piersi były częstsze (skumulowana liczba, 538 [2,3%] vs. 319 [1,4%]; P <0,001).
Badania obserwacyjne
Uczestnicy badania obserwacyjnego, którzy przyjmowali estrogeny i progestyny w momencie rozpoczęcia badania, w porównaniu z tymi, którzy nie byli, częściej byli biali, młodsi, bardziej wykształceni i niepalący; częściej mieli również niższy wskaźnik masy ciała, konsumowali więcej alkoholu, angażowali się w większą aktywność fizyczną, lepiej się zgłaszali, nie odnotowywali żadnych przypadków raka piersi u rodziny oraz niższą ocenę Gaila ryzyko raka piersi (p <0,001 dla wszystkich porównań) (dane nie przedstawione). Średni czas trwania terapii hormonalnej w grupie kobiet przyjmujących hormony przy przyjęciu wynosił 6,9 . 5,4 roku.
Ryc. 2. Ryc. 2. Wpływ w czasie estrogenu i progestyny na ryzyko raka piersi w badaniu obserwacyjnym WHI. Wygładzone zmienne w czasie, wielowymiarowe współczynniki ryzyka i 95-procentowe przedziały ufności (stałe i przerywane niebieskie linie, odpowiednio) dla porównania uczestników, którzy przyjmowali estrogen i progestagen przy wejściu do badania z tymi, którzy nie byli, są pokazane z odpowiednimi wielozmiennymi skorygowane wskaźniki ryzyka i 95% przedziały ufności z analizy opartej na skumulowanych zdarzeniach w odstępach 6-miesięcznych (I bary). Zmienne użyte w tej analizie są wymienione w sekcji Metody. Linia pionowa wskazuje na ogłoszenie wyników badania klinicznego w lipcu 2002 r. Wykres słupkowy pokazuje z roku na rok odsetki uczestników, którzy przyjmowali hormony i tych, którzy nie byli.
Figura 2 pokazuje wygładzone, dostosowane do wielu zmiennych, nieparametryczne oszacowanie wskaźników ryzyka w czasie dla kobiet przyjmujących estrogen z progestagenem, który podsumowuje sekwencyjne, półroczne, wielowymiarowe współczynniki ryzyka. Przed 2002 r. Wygładzona ocena wskaźnika hazardu wyniosła prawie 2,00
[podobne: Rezonans Warszawa, forum kulturystyczne, żuraw warsztatowy ]