Rak piersi po użyciu estrogenu i progestyny u kobiet po menopauzie ad 6

Między rokiem 2002 a 2004 współczynnik hazardu znacznie się zmniejszył (P = 0,004 dla trendu, dla różnicy nachylenia w dwóch przedziałach), ostatecznie osiągając wartość, która nie różniła się istotnie od 1,00. Tabela 3. Tabela 3. Częstość występowania raka piersi i sposoby jego wykrywania w badaniu obserwacyjnym w zależności od tego, czy uczestnicy stosowali terapię hormonalną. Częstość występowania raka piersi wśród kobiet przyjmujących hormony była względnie stabilna w latach 2000-2002 i była stale większa niż wśród kobiet, które nie przyjmowały hormonów (tabela 3). Równolegle do corocznego spadku stosowania hormonów, które rozpoczęło się w 2001 r. I przyspieszyło w 2003 r. (Ryc. 2), zaczęła pojawiać się mniejsza roczna zapadalność na raka piersi w grupie kobiet stosujących hormony (tabela 3), przy 43 % redukcji rocznej zapadalności na raka piersi w latach 2002-2003 (122 przypadki [0,81%] vs. 68 przypadków [0,46%]). Roczna częstotliwość mammografii była niższa w grupie kobiet, które nie przyjmowały hormonów niż w grupie kobiet przyjmujących hormony, a ten wzór był stały w czasie (P <0,01).
Ryc. 3. Ryc. 3. Skorygowany w czasie efekt działania estrogenu i progestyny na ryzyko raka piersi w badaniu obserwacyjnym WHI. Współczynniki ryzyka o różnym czasie reakcji i 95-procentowe przedziały ufności dla ryzyka zachorowania na raka piersi (odpowiednio linie ciągłe i przerywane) są pokazane dla modelu proporcjonalnego ryzyka o wielu parametrach, porównującego kobiety, które stosowały hormony przy wejściu do badania z osobami, które nie były , wraz z cenzurowaniem danych kontrolnych dla kobiet, których status w odniesieniu do stosowania hormonów zmienił się po zapisaniu i przed lipcem 2002 r. I słupki pokazują wskaźniki ryzyka i 95% przedziały ufności w zależności od użycia lub nie użycia hormonów w analizie opartej na zdarzeniach gromadzone w odstępach 6-miesięcznych. Odwrotne wagi prawdopodobieństwa w zależności od czasu zastosowano do dostosowania się do zmieniających się charakterystyk badanej próbki w czasie. Linia pionowa wskazuje na ogłoszenie wyników badania klinicznego w lipcu 2002 r.
W analizie wrażliwości na przestrzeganie zaleceń, która została dostosowana do zmian w stosowaniu hormonów po wprowadzeniu do badania i w których zastosowano liniowe modele ryzyka o zmiennym czasie w przedziałach czasowych przed i po lipcu 2002 r., Co odpowiada ogłoszeniu wyników badań, zaobserwowaliśmy tendencja spadkowa w stosunku ryzyka w grupie leczenia hormonalnego (ryc. 3) (P = 0,01 dla trendu, dla różnicy nachylenia w dwóch przedziałach).
Dyskusja
Analiza dwóch kohort WHI – kohorty w randomizowanym badaniu WHI porównującym stosowanie hormonów menopauzalnych z placebo i kohortą w badaniu obserwacyjnym WHI – dała złożony obraz wpływu estrogenu i progestyny na częstość występowania raka sutka i wykrywania raka piersi w okresie, w którym kobiety przyjmowały hormony menopauzalne, a także po zaprzestaniu ich przyjmowania. W badaniu klinicznym liczba rozpoznań raka piersi w grupie leczonej hormonalnie była początkowo niższa niż w grupie placebo, co prawdopodobnie odzwierciedlało wpływ hormonów na tkankę piersi z interpretacją wyników mammograficznych. 3 Częstość występowania wzrosła czas trwania ekspozycji wzrósł, a następnie zmniejszył się w okresie pointerwencji
[patrz też: najrzadsze choroby genetyczne, ginekolog po angielsku, kolejka skierowań do sanatorium ]

Powiązane tematy z artykułem: ginekolog po angielsku kolejka skierowań do sanatorium najrzadsze choroby genetyczne