Rozpoczęcie terapii antyretrowirusowej we wczesnym bezobjawowym zakażeniu HIV ad 8

4 tygodnie ago

Korzystny efekt natychmiastowej terapii przeciwretrowirusowej był widoczny zarówno w przypadku poważnych zdarzeń związanych z AIDS, jak i poważnych zdarzeń niezwiązanych z AIDS, a także nie zaobserwowano zwiększonego wskaźnika działań niepożądanych związanych z tą strategią. Nie było dowodów na to, że korzystny efekt natychmiastowej terapii przeciwretrowirusowej różnił się zależnie od wieku, płci, rasy, regionu świata, liczby CD4 +, miana wirusa lub czynników ryzyka poważnych chorób nie-AIDS. W przeciwieństwie do naszego badania, wcześniejsze randomizowane badania włączały pacjentów z niższą liczbą komórek CD4 + i porównywali natychmiastową terapię przeciwretrowirusową z odroczoną terapią, gdy liczba osiągnęła 250 lub 200 komórek na milimetr sześcienny.5-8 W badaniach tych ustalono, że leczenie antyretrowirusowe należy rozpocząć przed obliczeniem CD4 + spadła do 250 komórek na milimetr sześcienny. Ponieważ częstość występowania zdarzeń związanych z AIDS i niezwiązanych z AIDS jest niewielka, gdy liczba komórek CD4 + wynosi ponad 500 komórek na milimetr sześcienny (jak wykazano w tym badaniu), ważne jest, aby ryzyko i korzyści terapii przeciwretrowirusowej były wiarygodnie ustalone, ponieważ: nawet nietypowe zdarzenia niepożądane związane z lekami mogą zrekompensować redukcję zdarzeń związanych z AIDS. W naszym badaniu oceniano ilościowo korzyści wynikające z natychmiastowej terapii przeciwretrowirusowej w porównaniu z odroczoną terapią, a bezpieczeństwo oceniano na podstawie różnych wyników, w tym zróżnicowanego zestawu warunków bez AIDS. Nasze wyniki wskazują, że należy zalecić leczenie przeciwretrowirusowe pacjentom, u których HIV został zdiagnozowany bez względu na liczbę CD4 +.
W połączeniu z wcześniejszymi badaniami wykazującymi, że terapia antyretrowirusowa zmniejsza ryzyko zakażenia HIV drogą płciową, 7,21 wyniki naszych badań dostarczają decydentom, klinicystom i pacjentom zakażonym wirusem HIV danych służących do informowania o polityce dotyczącej rozpoczęcia terapii przeciwretrowirusowej. Pacjenci mogą rozważyć i rozważyć różne czynniki podczas podejmowania decyzji ze swoim lekarzem, aby rozpocząć trwającą całe życie terapię przeciwretrowirusową. Chociaż względna redukcja ryzyka pierwotnego punktu końcowego była duża w grupie natychmiastowej wszczęcia, bezwzględne różnice były dość małe dla większości podgrup, co może oznaczać, że niektórzy pacjenci niskiego ryzyka mogą nadal odraczać terapię przeciwretrowirusową. niektórzy pacjenci mogą chcieć rozpocząć terapię przeciwretrowirusową przede wszystkim w celu zmniejszenia ryzyka przeniesienia. [39] Indywidualne korzyści zdrowotne wynikające z terapii przeciwretrowirusowej, która jest wykazana w tym badaniu, powinny lepiej informować o takich wyborów.
Podczas projektowania tego badania postawiliśmy hipotezę, że natychmiastowa terapia przeciwretrowirusowa przyniesie większe korzyści w przypadku poważnych zdarzeń związanych z AIDS niż w przypadku poważnych zdarzeń niezwiązanych z AIDS. Relatywne zmniejszenie częstości występowania poważnych zachorowań na AIDS w grupie o natychmiastowym wszczęciu wyniosło 72%, głównie z powodu zmniejszenia częstości gruźlicy, mięsaka Kaposiego i złośliwych chłoniaków, podczas gdy 39% względne zmniejszenie poważnych zdarzeń niezwiązanych z AIDS było w dużej mierze spowodowane na nowotwory niezwiązane z AIDS. Skutki natychmiastowej terapii przeciwretrowirusowej na AIDS i nie-AIDS obserwowano nawet, gdy więcej pacjentów w grupie z odroczonym początkiem, niż przewidywaliśmy, rozpoczęło terapię przeciwretrowirusową, gdy mieli liczbę CD4 + większą niż 350 na milimetr sześcienny.25
Nasze odkrycia mają globalne znaczenie, ponieważ badanie przeprowadzono w 215 klinikach w 35 krajach i reprezentują szeroką populację pacjentów zakażonych wirusem HIV
[więcej w: ortopeda Wrocław, sklep rehabilitacyjny, kursy fizjoterapia ]