Afrykanska goraczka Tick-Bite po wyprawie mysliwskiej

15-letnia dziewczynka została przyjęta do szpitala z dwutygodniową historią uporczywej gorączki, bólu głowy i bólu mięśni. Bolesny, czarny, zaskorupiały wrzód z obwodową rumieniową aureolą odnotowano w lewym dole podkolanowym; wrzód rozpoczął się jako bezobjawowa grudka rumieniowa tydzień wcześniej. Występowała również towarzysząca limfadenopatia pachwinowa. Pacjent, który zgłosił obchodzenie się z zaatakowanym kleszczem cielakiem antylopy i wędrówki przez szczotkę w krótkich spodenkach podczas niedawnej wyprawy na polowanie do Afryki Południowej, wrócił do Teksasu 10 dni przed przyjęciem do szpitala. Wstępne testy serologiczne dla gatunków riketsyjnych były negatywne. Dwa wycinki biopsyjne strupów pobrano jednocześnie do badań histopatologicznych i specjalnych badań. Badanie histopatologiczne pierwszej próbki ujawniło zapalenie naczyń o małych naczyniach z rozległym naciekiem jednojądrzastym naciekiem komórek zapalnych i rozproszonymi neutrofilami (ryc. 1, 2 i 3 w dodatku uzupełniającym, dostępne z pełnym tekstem tego artykułu na). Nie zidentyfikowano żadnych organizmów. Druga próbka biopsyjna została wysłana do Ośrodka Kontroli i Zapobiegania Chorób, gdzie test reakcji łańcuchowej polimerazy był pozytywny dla Rickettsia africae. R. africae jest wewnątrzkomórkową bakterią, która wywołuje afrykańską gorączkę ukąszenia przez zoonozę, która charakteryzuje się gorączką, bólami mięśni, bólem głowy, regionalnym zapaleniem węzłów chłonnych i jednym lub więcej nasieniem inokulacyjnym. R. Africae został wyizolowany z wektorów kleszczowych rodzaju amblyomma lub z zarażonych ludzi w ponad 15 krajach afrykańskich i wydaje się być nową przyczyną chorób grypopodobnych u podróżnych. Pacjent zaczął przyjmować doksycyklinę i został wypisany 3 dni po przyjęciu. Żaden z członków jej łowcy nie zgłosił choroby. Pacjent wyszedł dobrze po wypisaniu ze szpit ala i nie ma żadnych znanych następstw. 15-letnia dziewczynka została przyjęta do szpitala z dwutygodniową historią uporczywej gorączki, bólu głowy i bólu mięśni. Samotny, bolesny, czarny, zaskorupiały wrzód z obwodową rumieniową aureolą odnotowano w lewym dole podkolanowym (panele A i B); wrzód rozpoczął się jako bezobjawowa grudka rumieniowa tydzień wcześniej. Występowała również towarzysząca limfadenopatia pachwinowa. Pacjent, który zgłosił obchodzenie się z zaatakowanym kleszczem cielakiem antylopy i wędrówki przez szczotkę w krótkich spodenkach podczas niedawnej wyprawy na polowanie do Afryki Południowej, wrócił do Teksasu 10 dni przed przyjęciem do szpitala. Wstępne testy serologiczne dla gatunków riketsyjnych były negatywne. Dwa wycinki biopsyjne strupów pobrano jednocześnie do badań histopatologicznych i specjalnych badań. Badanie histopatologiczne pierwszej próbki ujawniło zapalenie naczyń o małych naczyniach z rozległym naciekiem jednojądrzastym naciekiem komórek zapalnych i rozproszonymi neutrofilami (ryc. 1, 2 i 3 w dodatku uzupełniającym, dostępne z pełnym tekstem tego artykułu na). Nie zidentyfikowano żadnych organizmów. Druga próbka biopsyjna została wysłana do Ośrodka Kontroli i Zapobiegania Chorób, gdzie test reakcji łańcuchowej polimerazy był pozytywny dla Rickettsia africae. R. africae jest wewnątrzkomórkową bakterią, która wywołuje afrykańską gorączkę ukąszenia przez zoonozę, która charakteryzuje się gorączką, bólami mięśni, bólem głowy, regionalnym zapaleniem węzłów chłonnych i jednym lub więcej nasieniem inokulacyjnym. R. Africae został wyizolowany z wektorów kleszczowych rodzaju amblyomma lub z zarażonych ludzi w ponad 15 krajach afrykańskich i wydaje się być nową przyczyną chorób grypopodobnych u podróżnych. Pacjent zaczął przyjmować doksycyklinę i został wypisany 3 dni po przyjęciu. Żaden z członków jej łowcy nie zgłosi ł choroby. Pacjent wyszedł dobrze po wypisaniu ze szpitala i nie ma żadnych znanych następstw.

Benjamin R. Bohaty, MD
Adelaide A. Hebert, MD
University of Texas Health Science Center w Houston, Houston, TX
adelaide.a. tmc.edu