Badaniem brzucha stwierdza sie bolesnosc uciskowa oraz powiekszenie jego rozmiarów

Ogólna ciepłota ciała w postaci wysiękowej gruźliczego zapalenia otrzewnej początkowo je( zwiększona do 38°, a nawet do 39°. Tor gorączki jest przeważnie nieregularny. Badaniem brzucha stwierdza się bolesność uciskową oraz powiększenie jego rozmiarów, zależnie od wzdęcia i gromadzenia się wysięku, czasami także tarcie otrzewne. Płyn w jamie brzusznej początkowo jest wolny, z czasem jednak ruchomość jego się zmniejsza. Ilość płynu może być różna – przeważnie mniejsza niż w zanikowej marskości wątroby. Zgodnie z tym nie ma wybitnych objawów utrudnienia krążenia w żyle wrotnej ani w żyle głównej dolnej. Po paru tygodniach płyn osiąga zazwyczaj największe swe rozmiary , po czym zaczyna stopniowo się zmniejszać albo ilość jego o czasu do czasu już to się zwiększa, już to maleje. Zmniejszenie ilości płynu przebiega zwykle ze złagodzeniem stanów gorączkowych albo z zupełnym ustąpieniem gorączki, przerywanym czasami tylko z rzadka przemijającym podskokiem. ogólnej ciepłoty ciała. Bóle w brzuchu, bolesność uciskowa i inne objawy ze zwolnieniem choroby słabną. Na odwrót narastanie płynu przebiega z zaostrzeniem objawów chorobowych i z powrotem gorączki. Sprawa trwa tygodniami, miesiącami, nawet w pomyślnie przebiegających przypadkach, i doprowadza do niedokrwistości, wychudnienia 1 osłabienia, które, w okresie wyzdrowienia ustępują bardzo powoli. Sprawa kończy się wyzdrowieniem albo przechodzi w postać włóknisto- zrostową lub, co bywa rzadziej, w włóknisto-serowaciejącą, Obraz kliniczny zapalenia wielu błon surowiczych zależy od tego, gdzie toczy się sprawa chorobowa. Najczęściej choroba rozpoczyna się od jednej lub obu opłucnych i następnie przechodzi na otrzewną (typ zstępujący) albo też na odwrót zmiany powstają najpierw w otrzewnej i dopiero później w jednej z opłucnych, najczęściej prawej, po czym zostaje dotknięta także opłucna druga (typ wstępujący). [przypisy: części zamienne do maszyn rolniczych poznań, sprzedaż artykułów zoologicznych online, Dmuchawy bocznokanałowe ]

Powiązane tematy z artykułem: części zamienne do maszyn rolniczych poznań Dmuchawy bocznokanałowe sprzedaż artykułów zoologicznych online