CDX2 jako prognostyczny biomarker w stadium II i III etapie raka okrężnicy ad 8

Szczegółowy opis wszystkich zestawów danych pacjenta wykorzystanych w tym eksperymencie przedstawiono na rys. S6 i rysunkach S11, S12 i S13 w dodatkowym dodatku 1. Związek między ekspresją CDX2 a korzyścią z chemioterapii adiuwantowej. Związek pomiędzy ekspresją CDX2 a korzyścią z chemioterapii adiuwantowej oceniano w zbiorczej bazie danych 669 pacjentów z chorobą w stadium II (Panel A) i 1228 pacjentów z chorobą stopnia III (Panel B) z czterech niezależnych zestawów danych (NCBI-GEO, NCI-CDP, NSABP C-07 i Stanford TMAD). Wśród wszystkich pacjentów z chorobą stopnia II w całej bazie danych leczenie chemioterapią adjuwantową nie wiązało się z wyższym odsetkiem 5-letniego przeżycia wolnego od choroby. Jednak leczenie chemioterapią uzupełniającą było silnie związane z wyższym odsetkiem 5-letniego przeżycia wolnego od choroby w podgrupie z negatywnym pod względem CDX2, ale nie wiązało się to z wyższym odsetkiem 5-letniego przeżycia wolnego od choroby w CDX2-dodatnim. podgrupa. Wśród pacjentów z chorobą w stadium III leczenie chemioterapią uzupełniającą wiązało się z wyższym odsetkiem 5-letniego przeżycia wolnego od choroby w całej bazie danych oraz w obu podgrupach z dodatnim CDX2 i dodatnim dla CDX2. Test interakcji między biomarkerem i leczeniem wskazał, że zarówno w stadium II, jak i III, korzyści związane z chemioterapią adiuwantową były lepsze u pacjentów z ujemnym mianem CDX2 niż u pacjentów z dodatnim CDX2.
Wyniki potwierdziły, że leczenie chemioterapią uzupełniającą wiązało się z wyższym odsetkiem przeżycia wolnego od choroby zarówno w podgrupie II fazy (91% z chemioterapią vs. 56% bez chemioterapii, P = 0,006), jak i podgrupą III stopnia (74% z chemioterapią vs. 37% bez chemioterapii, p <0,001) populacji pacjentów z ujemnym względem CDX2 (Figura 5). Test interakcji między biomarkerem a leczeniem wykazał, że korzyść obserwowana w kohortach z negatywnymi wynikami dla CDX2 była lepsza niż obserwowana w kohortach CDX2-dodatnich zarówno w podgrupie II fazy (P = 0,02 dla interakcji), jak i podgrupie III stopnia (P = 0,005 dla interakcji). Związek między stanem negatywnym CDX2 a korzyścią z chemioterapii adjuwantowej nie został zmylony przez czynniki ryzyka, o których wiadomo, że wpływają na wskaźnik przeżywalności u pacjentów z stadium II i III stadium. Te czynniki ryzyka obejmują głębokość inwazji pierwotnego guza (T3 vs. T4), liczbę węzłów chłonnych wyciętych podczas operacji (.12 vs. <12) i liczbę przerzutowych węzłów chłonnych (N1 vs. N2) ( Rys. S21 do S24 w Uzupełniającym dodatku 1).
Dyskusja
Biomarkery prognostyczne są kluczem do stratyfikacji ryzyka u pacjentów z rakiem jelita grubego i decyzją o zaleceniu chemioterapii adiuwantowej u pacjentów z wczesną chorobą nowotworową.6 Obecnie stopień zaawansowania nowotworu, stopień złośliwości nowotworu i niestabilność mikrosatelitarna pozostają najważniejsze spośród kilku zmiennych prognostycznych. które są brane pod uwagę przy opracowywaniu algorytmów leczenia pacjentów z wczesnym stadium raka jelita grubego. 95 Kryteria prognostyczne, takie jak inwazja naczyń krwionośnych przez komórki rakowe i inwazja w kroczu przez komórki rakowe, choć bardzo obiecujące, okazały się trudne do standaryzacji z powodu problemy techniczne związane z analizą wizualną i subiektywną definicją tych cech.6 Przedstawione na mikromacierzach sygnatury ekspresji genów z komórek macierzystych i komórek progenitorowych również okazały się obiecujące, 19, ale często trudno je przetłumaczyć na testy kliniczne.16 Ogólnie rzecz biorąc, okazało się trudne do zidentyfikowania prognostycznego biomarkera, który również pozwala przewidzieć korzyści z adiuwantu c hemoterapia.7,8,17
W tym badaniu zastosowaliśmy podejście bioinformatyczne do odkrywania biomarkerów prognostycznych w przypadku raka u ludzi
[patrz też: zasady działania wywiadu gospodarczego, domki 4 osobowe do wynajęcia zachodniopomorskie, dobry fizjoterapeuta warszawa ]