30-letnia kobieta bez ważnej historii medycznej miała 1-dniową historię rozprzestrzeniania się zaczerwienienia, obrzęku i powstawania pęcherzy na lewej nodze, prawdopodobnie z powodu ukąszeń owadów podczas snu. Na prezentacji temperatura wynosiła 38,3 ° C, częstość uderzeń serca 104 uderzeń na minutę i ciśnienie krwi 103/70 mm Hg. Podczas badania przednia część środkowa i dystalna lewej kończyny była rażąco rumieniowa, z rozproszonymi pęcherzykami i pewnym wyraźnym wysiękiem. Przednie kolano miało mrugający wygląd (patrz wideo). Pacjentka miała 2+ pulsy dystalne i normalny wkład kapilary w jej łożyskach paznokcia. Wyniki testów laboratoryjnych nie były godne uwagi. Pacjent został przyjęty do szpitala i postawiono diagnozę bujnego, reaktywnego zapalenia skóry wywołanego ukąszeniami owadów. Migotanie ustąpiło w ciągu 24 godzin po jego wystąpieniu, a pacjent doznał bezobjawowego powrotu do zdrowia. Nie zdiagnozowano żadnej c horoby naczyniowej. Sygnał Quinckego, nazywany również pulsem Quinckego, jest fizycznym objawem niewydolności aortalnej lub, rzadziej, ogniskową dylatacją tętniczą. W tym przypadku poszerzenie tętnic w obszarze zapalenia skóry prawdopodobnie doprowadziło do niezdolności tętniczek do utrzymania wystarczającego ciśnienia podczas rozkurczu, powodując klasyczne naprzemienne blanszowanie i zaczerwienienie opisane w 1882 roku przez Heinricha Quinckego i wytwarzanie u tego pacjenta mrugającego kolana. Wideo
Znak Quinckego. (00:19)
30-letnia kobieta bez ważnej historii medycznej miała 1-dniową historię rozprzestrzeniania się zaczerwienienia, obrzęku i powstawania pęcherzy na lewej nodze, prawdopodobnie z powodu ukąszeń owadów podczas snu. Na prezentacji temperatura wynosiła 38,3 ° C, częstość uderzeń serca 104 uderzeń na minutę i ciśnienie krwi 103/70 mm Hg. Podczas badania przednia część środkowa i dystalna lewej kończyny była rażą co rumieniowa, z rozproszonymi pęcherzykami i pewnym wyraźnym wysiękiem. Przednie kolano miało mrugający wygląd (patrz wideo). Pacjentka miała 2+ pulsy dystalne i normalny wkład kapilary w jej łożyskach paznokcia. Wyniki testów laboratoryjnych nie były godne uwagi. Pacjent został przyjęty do szpitala i postawiono diagnozę bujnego, reaktywnego zapalenia skóry wywołanego ukąszeniami owadów. Migotanie ustąpiło w ciągu 24 godzin po jego wystąpieniu, a pacjent doznał bezobjawowego powrotu do zdrowia. Nie zdiagnozowano żadnej choroby naczyniowej. Sygnał Quinckego, nazywany również pulsem Quinckego, jest fizycznym objawem niewydolności aortalnej lub, rzadziej, ogniskową dylatacją tętniczą. W tym przypadku poszerzenie tętnic w obszarze zapalenia skóry prawdopodobnie doprowadziło do niezdolności tętniczek do utrzymania wystarczającego ciśnienia podczas rozkurczu, powodując klasyczne naprzemienne blanszowanie i zaczerwienienie opisane w 1882 roku przez Heinricha Quinckego i wytwarzanie u tego pacjenta mrugającego kolana.

Jeffrey D. Lazar, MD, MPH
Lucy K. Willis, MD
New York-Presbyterian Lower Manhattan Hospital, Nowy Jork, NY
cornell.edu