Niedroznosc okreznicy

39-letnia kobieta pojawiła się w szpitalu z nudnościami, wymiotami, bólem brzucha i zaparciem trwającym 2 dni. Siedem dni wcześniej przeszła ambulatoryjną operację górnego odcinka przewodu pokarmowego z kontrastem baru w diagnostycznym badaniu dysfagii i bólu brzucha. W oddziale ratunkowym radiogram brzucha wykazał niedrożność okrężnicy wynikającą z konkrecji barowej o średnicy 5 cm w proksymalnej esicy (Panel A). Pacjent został przeniesiony na leczenie operacyjne. Podczas elastycznej sigmoidoskopii zaobserwowano konkrecję barową, powodującą niedrożność światła (panel B). Masę podzielono na małe kawałki za pomocą wysokociśnieniowego strumienia wody i kleszczyków do biopsji (wideo) i przywrócono światło. Objawy pacjenta ustąpiły i została wypisana do domu 2 dni po endoskopii. Zakleszczenie baru ma znane powiązanie z zaburzeniami powodującymi dysmotyczność jelit. Wideo
Usunięcie konkrecji baru. (01:15)
39-letnia k obieta z ciężką twardziną skóry w wywiadzie, z nudnościami, wymiotami, bólem brzucha i zaparciem trwającym 2 dni. Siedem dni wcześniej przeszła ambulatoryjną serię górnego odcinka przewodu pokarmowego z kontrastem baru w diagnostycznym badaniu dysfagii i bólu brzucha. W oddziale ratunkowym radiogram brzucha wykazał niedrożność okrężnicy wynikającą z konkrecji barowej o średnicy 5 cm w proksymalnej esicy (Panel A). Pacjent został przeniesiony na leczenie operacyjne. Podczas elastycznej sigmoidoskopii zaobserwowano konkrecję barową, powodującą niedrożność światła (panel B). Masę podzielono na małe kawałki za pomocą wysokociśnieniowego strumienia wody i kleszczyków do biopsji (wideo) i przywrócono światło. Objawy pacjenta ustąpiły i została wypisana do domu 2 dni po endoskopii. Zakleszczenie baru ma znane powiązanie z zaburzeniami powodującymi dysmotyczność jelit.

[podobne: osteoliza, olej z pachnotki, co to zdrowie ]