Nieswoiste przewlekle zapalenie otrzewnej ograniczone

4 tygodnie ago

Nieswoiste przewlekle zapalenie otrzewnej ograniczone Określenie, przyczyny ,anatomia patologiczna. Przewlekle zapalenie otrzewnej ograniczone powstaje wtenczas, gdy zapalenie szerzy się z sąsiedniego narządu na niewielką przestrzeń jamy otrzewnej w sposób powolny. W przeciwieństwie do ostrego ograniczonego zapalenia otrzewnej, w zapaleniu przewlekłym wysięku bywa przeważnie niewiele i składa się on prawie wyłącznie z włóknika. Włóknik odkłada się na otrzewnej tworząc naloty, początkowo leżące luźno, a w późniejszym okresie coraz mocniej związane z otrzewną. Naloty włóknikowe mogą wessać się całkowicie albo też, co bywa bez porównania częściej, ulegają organizacji, tak iż powstają zrosty oraz postronki łącznotkankowe między narządami brzusznymi lub między nimi a otrzewną ścienną. Toteż zapalenie to nosi miano także: przewlekłe zapalenie otrzewnej zrostowe (peritonitis chronica adhmsiva). Odpowiednio do umiejscowienia zapalenia odróżnia się zapalenie otrzewnej żołądka (perigastritis chronica), zapalenie otrzewnej dwunastnicy (periduodenitis chronica), zapalenie okołokątnicze (perityphLlitis chronica), zapalenie okołowyrostkowe (periappendicitis chronica) zapalenie otrzewnej okrężnicy (pericoutis chronica), zapalenie otrzewnej okrężnicy esowatej (perisigmoiditis chronica), zapalenie torebki wątrobnej (perihepatitis chronica), zapalenie około pęcherzyka żółciowego (pericholecystitis chronica), zapalenie torebki śledziony (perisplenitis chronica), zapalenie okołopęcherzowe (pericystitis chronica), zapalenie okołomaciczne (perimetritis chrtmica). Dość często przewlekłe zapalenie otrzewnej powstaje w okolicy przepuklin brzusznych oraz torbieli, zwłaszcza jajnikowych. [więcej w: serwis niszczarek, żuraw warsztatowy, części zamienne do maszyn rolniczych poznań ]

Powiązane tematy z artykułem: części zamienne do maszyn rolniczych poznań serwis niszczarek żuraw warsztatowy