Objaw infekcji wirusem oddechowym syncytialnym u małych dzieci ad 5

Odsetek pacjentów hospitalizowanych i ambulatoryjnych z wirusem RSV i bez niego, z czynnikami potencjalnie kojarzonymi z ryzykiem zakażenia RSV i ciężkości choroby. Aby ocenić wpływ, jaki czynniki środowiskowe i czynniki gospodarza mogły mieć na ciężką chorobę, porównaliśmy wyniki dla pacjentów przyjmujących RSV z pacjentami z dodatnimi RSV-ambulatoryjnymi. Aby ocenić wpływ tych czynników na rozwój ostrego zakażenia układu oddechowego, szczególnie z RSV, porównaliśmy wyniki dzieci z zakażeniem dróg oddechowych, które były pozytywne pod względem RSV z tymi, które były ujemne pod względem RSV (Tabela 3). . Jeden lub więcej stanów wysokiego ryzyka występowało u 189 z 564 pacjentów zakażonych RSV (34%) oraz u 96 z 355 pacjentów ambulatoryjnych (27%) (Tabela 3). Najczęstszymi dolegliwościami u dzieci z wysokim ryzykiem zakażenia RSV były wcześniejsze świsty, które wystąpiły u 104 pacjentów hospitalizowanych (55%) i 70 pacjentów ambulatoryjnych (73%) (P = 0,005), a także wcześniactwa, które wystąpiły u 91 pacjentów hospitalizowanych (48%). i 30 pacjentów ambulatoryjnych (31%) (P = 0,009). Wśród dzieci z ostrymi infekcjami dróg oddechowych, które były albo dodatnie pod względem RSV, albo ujemne pod względem RSV, obecność jakiegokolwiek stanu wysokiego ryzyka istotnie korelowała z hospitalizacją i wzrastającym wiekiem (P <0,001). Jednak więcej pacjentów z ujemnym wynikiem testu RSV w porównaniu z pacjentami z RSV-dodatnimi miało warunki wysokiego ryzyka (42% w porównaniu z 34%, P = 0,001).
Profilaktykę z paliwizumabem podawano 174 z 1765 dzieci wysokiego ryzyka (10%) i 140 z 657 dzieci z wcześniakiem w wywiadzie (21%) (Tabela 3). Odsetek pacjentów z wysokim ryzykiem zakażenia RSV, którzy otrzymywali paliwizumab był mniejszy niż odsetek pacjentów bez zakażenia RSV, ale różnica nie była znacząca (21 z 285 pacjentów [7%] w porównaniu do 153 z 1479 pacjentów [10%], P = 0,15). Wskaźniki profilaktyki farmakokinetycznej paliwizumabu różniły się istotnie pomiędzy pacjentami z wysokim ryzykiem hospitalizacji a ambulatoryjnymi grupami wysokiego ryzyka tylko wśród dzieci z ostrymi infekcjami dróg oddechowych z ujemnym wpływem RSV (P = 0,009).
Analizowano również czynniki wskazujące na środowisko i opiekę nad dzieckiem, w tym frekwencję dzienną, narażenie na dym tytoniowy oraz poziom wykształcenia matki (Tabela 3). Żaden z tych czynników nie korelował z chorobą wymagającą hospitalizacji u dzieci z ostrymi infekcjami dróg oddechowych z RSV-dodatnimi lub RSV-ujemnymi. Jedynie karmienie piersią trwające krócej niż miesiąc oraz obecność innych dzieci w wieku poniżej 5 lat w domu istotnie korelowały z hospitalizacją.
Ryc. 2. Ryc. 2. Wskaźniki szans dla potencjalnych czynników ryzyka u pacjentów z zakażeniem wirusem RSV i zakażonych wirusem RSV, według miejsca leczenia. Zgodnie z wieloma analizami logistyczno-regresyjnymi, jedynymi czynnikami ryzyka związanymi z chorobą RSV wymagającą hospitalizacji były wieki krótsze niż 2 lata (szczególnie poniżej 6 miesięcy) oraz historia wcześniactwa. W przypadku grup wiekowych grupą odniesienia są pacjenci w wieku od 24 miesięcy do 59 miesięcy. Linie poziome wskazują 95% przedziały ufności.
Jednakże, wiele analiz logistyczno-regresyjnych wykazało, że żaden z tych potencjalnych czynników ryzyka, w tym płci, nie korelował niezależnie z cięższą chorobą u pacjentów z zakażeniem RSV po dostosowaniu do innych zmiennych towarzyszących (ryc. 2)
[podobne: forum kulturystyczne, sklep sportowy online ze sprzętem sportowym, tworzenie stron internetowych Sandomierz ]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne sklep sportowy online ze sprzętem sportowym tworzenie stron internetowych Sandomierz