Objaw infekcji wirusem oddechowym syncytialnym u małych dzieci ad 7

Tymczasem wiele wysiłku poświęcono odpowiednio dzieciom, które są najbardziej narażone na ciężką chorobę RSV i które najbardziej potrzebują profilaktyki i zasobów opieki zdrowotnej.24,27-29 Jednak nasze badanie sugeruje, że od zakażenia RSV wśród wcześniej zdrowych dzieci narzuca większy ciężar niż wcześniej uznano, potrzeba rozwiązania tego problemu może być jeszcze większa. Cechy, które najczęściej wiązały się z chorobą RSV wymagającą hospitalizacji, obejmowały płeć męską, przewlekłe współistniejące schorzenia medyczne, niższy status społeczno-ekonomiczny, ekspozycję na dym, brak karmienia piersią i kontakt z innymi dziećmi.3,6,8,29-36 Jednakże, żaden z tych czynników w naszej populacji nie korelował z nasileniem choroby, z wyjątkiem młodego wieku i wcześniactwa, a ryzyko wcześniactwa nie było specyficzne dla choroby RSV. Tylko młody wiek nałożył znacznie większe ryzyko ciężkiej choroby u dzieci z zakażeniem RSV niż u dzieci z ostrymi infekcjami dróg oddechowych wywołanymi przez inne organizmy.
Nasze wyniki mogą się różnić od wyników wcześniejszych badań, częściowo dlatego, że nasze badanie zostało zaprojektowane w celu oceny roli czynników ryzyka w uzyskaniu zakażenia RSV i rozwoju cięższej choroby związanej konkretnie z RSV. Oceniliśmy pierwszy czynnik porównując dzieci z ostrymi infekcjami dróg oddechowych, które były dodatnie pod względem RSV z tymi, które były ujemne pod względem RSV. Oceniliśmy drugi czynnik, porównując dzieci z zakażeniem RSV hospitalizowanymi z tymi, którzy byli leczeni ambulatoryjnie. Większe stosowanie profilaktyki paliwizumabem mogło również wpłynąć na wskaźniki i charakterystykę niedawno hospitalizowanych dzieci wysokiego ryzyka.37 To wyjaśnienie jest poparte naszymi odkryciami, które sugerują, że odsetek dzieci wysokiego ryzyka otrzymujących profilaktykę, którzy byli hospitalizowani z zakażeniem zakażonym RSV był znacznie większy niż odsetek osób z zakażeniem RSV-dodatnim.
Większość dzieci z zakażeniem RSV, zarówno tych hospitalizowanych, jak i tych, które były leczone ambulatoryjnie, nie miało współistniejących schorzeń lub cech, które znacznie utożsamiałyby je z większym ryzykiem ciężkiej choroby RSV, z wyjątkiem osób w wieku poniżej 2 lat. W związku z tym duże obciążenie RSV występuje u wcześniej zdrowych dzieci, których ryzyka ciężkiej choroby nie da się przewidzieć.
Na podstawie naszych ustaleń szacujemy, że wśród dzieci w wieku poniżej 5 lat zakażenie RSV powoduje około z 334 hospitalizacji, z 38 wizyt w oddziale ratunkowym i z 13 wizyt w placówce podstawowej opieki zdrowotnej każdego roku w Stanach Zjednoczonych.
[podobne: wareniklina, poradni zdrowia psychicznego, olej z pachnotki ]