Objaw infekcji wirusem oddechowym syncytialnym u małych dzieci cd

Opracowano trzy wielozmiennowe modele regresji logistycznej dla pacjentów hospitalizowanych z RSV w porównaniu z pacjentami ambulatoryjnymi z RSV, dla pacjentów hospitalizowanych z RSV w porównaniu do pacjentów hospitalizowanych z RSV oraz dla pacjentów z RSV-dodatnich w porównaniu z pacjentami z nieobecnymi RSV. Współzmiennymi kandydatami w każdym modelu były płeć, grupa wiekowa (od 0 do 5, od 6 do 11, od 12 do 23 i od 24 do 59 miesięcy), czas opieki dziennej (. 4 i> 4 godziny w tygodniu), obecność lub nieobecność narażenia rodziny na dym, karmienie piersią (od 0 do <1, do 6 i .7 miesięcy), obecność lub brak współistniejących chorób wysokiego ryzyka, obecność lub brak wcześniactwa, termin interakcji między grupą wysokiego ryzyka warunki i wcześniactwo oraz obecność lub brak innych dzieci poniżej 18 roku życia zamieszkujących w gospodarstwie domowym. Współzmienne zostały uwzględnione w modelu wielowymiarowym, jeśli wartość P wynosiła poniżej 0,20 przy porównaniu pacjentów z RSV-dodatnimi pacjentami z dodatnimi RSV w analizie dwuwymiarowej. Wszystkie analizy statystyczne zostały wykonane przy użyciu oprogramowania Stata, wersja 10.0.19 Wyniki
Populacje badawcze
Rysunek 1. Rysunek 1. Rekrutacja i wyniki. Liczba hospitalizowanych dzieci obejmuje 78 dzieci, które początkowo zostały zakwalifikowane jako ambulatoryjne (74 z oddziałów ratunkowych i 4 z pediatrycznych).
Z 6225 kwalifikujących się dzieci zapisano 5067 (81% pacjentów hospitalizowanych i ambulatoryjnych), a 919 potwierdzono zakażenie RSV (ryc. 1). Głównymi przyczynami braku rejestracji były brak zgody rodziców (65%) lub niedostępność rodziców (20%). Tylko w 1% przypadków lekarz dziecka odmówił udziału.
Analizy laboratoryjne
Z 564 próbek dodatnich z RSV, 547 (97%) zidentyfikowano za pomocą RT-PCR i 171 (30%) z hodowli tkankowej. Z 500 próbek zbadanych obiema metodami 329 (66%) uznano za pozytywne jedynie za pomocą RT-PCR i 17 (3%) w hodowli.
Analiza epidemiologiczna
Epidemie RSV w każdym miejscu występowały co roku od listopada do kwietnia. Mediana pojawiła się grudnia. RSV wykryto przez medianę 18 tygodni w Nashville i 20 tygodni w Rochester i Cincinnati.
RSV zidentyfikowano w 919 z 5067 okazów (18%) i było związane z 20% rocznych hospitalizacji, 18% wizyt w oddziałach ratunkowych i 15% wizyt w oddziałach w ostrych infekcjach dróg oddechowych od listopada do kwietnia. W 58 z próbek (6%) zidentyfikowano wirusy infekujące, w tym 26 próbek z wirusem grypy, 8 z wirusem paragrypy, 11 z rinowirusami, 6 z adenowirusem, 5 z wirusem cytomegalii i 4 z innymi wirusami. Krążenie grup szczepów było podobne wśród miejsc, z RSV A przeważającym przez 3 z 4 lat. Z 753 izolatów RSV, które zostały wpisane, 602 (80%) stanowiły grupę A, 137 (18%) stanowiły grupę B, a 14 (2%) określono jako zarówno A, jak i B metodą RT-PCR. RSV Szczepy stanowiły 81% izolatów szpitalnych i 78% izolatów ambulatoryjnych (P = 0,32).
Charakterystyka demograficzna
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka dzieci w wieku poniżej 5 lat z zakażeniem wirusem układu oddechowego (RSV) lub bez niego. Znacznie więcej pacjentów hospitalizowanych niż pacjentów ambulatoryjnych z zakażeniem RSV nie było pochodzenia latynoskiego, było w wieku poniżej 6 miesięcy i miało ubezpieczenie prywatne (tabela oraz tabela w dodatkowym dodatku, dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu)
[patrz też: olej z pachnotki, ginekolog z certyfikatem fmf, odczyn rivalty ]

Powiązane tematy z artykułem: ginekolog z certyfikatem fmf odczyn rivalty olej z pachnotki