Objaw infekcji wirusem oddechowym syncytialnym u małych dzieci

Główna rola wirusa syncytialnego oddechowego (RSV) w wywoływaniu noworodków w szpitalach jest dobrze znana, ale całkowite obciążenie zakażeniem RSV wśród małych dzieci pozostaje słabo określone. Metody
Przeprowadziliśmy prospektywny, populacyjny nadzór ostrych infekcji dróg oddechowych wśród dzieci poniżej 5 roku życia w trzech powiatach USA. Zapisaliśmy hospitalizowanych dzieci w latach 2000-2004 oraz dzieci prezentujące się jako ambulatoria w oddziałach ratunkowych i placówkach pediatrycznych w latach 2002-2004. RSV wykrywano przez reakcję łańcuchową polimerazy i odwrotnej transkryptazy. Informacje kliniczne uzyskano od rodziców i dokumentacji medycznej. Wyliczyliśmy odsetek hospitalizacji w oparciu o populację związaną z zakażeniem RSV i oszacowaliśmy odsetki wizyt ambulatoryjnych związanych z RSV.
Wyniki
Wśród 5067 dzieci biorących udział w badaniu 919 (18%) miało zakażenia RSV. Ogólnie rzecz biorąc, RSV było związane z 20% hospitalizacji, 18% wizyt w oddziałach ratunkowych i 15% wizyt w oddziałach w ostrych infekcjach dróg oddechowych od listopada do kwietnia. Średnie roczne wskaźniki hospitalizacji wynosiły 17 na 1000 dzieci w wieku poniżej 6 miesięcy i 3 na 1000 dzieci w wieku poniżej 5 lat. Większość dzieci nie miała współistniejących chorób. Jedynie wcześniactwo i młody wiek były niezależnymi czynnikami ryzyka hospitalizacji. Szacunkowe odsetki wizyt biurowych związanych z RSV wśród dzieci poniżej piątego roku życia były trzykrotnie wyższe niż w oddziałach ratunkowych. Pacjenci ambulatoryjni mieli umiarkowanie ciężką chorobę związaną z RSV, ale niewiele z tych chorób (3%) zostało zdiagnozowanych jako spowodowane przez RSV.
Wnioski
Zakażenie RSV wiąże się z dużą zachorowalnością u dzieci w USA zarówno w warunkach szpitalnych, jak i ambulatoryjnych. Większość dzieci z zakażeniem RSV była wcześniej zdrowa, co sugeruje, że strategie kontrolne skierowane wyłącznie do dzieci wysokiego ryzyka będą miały ograniczony wpływ na całkowite obciążenie chorobą zakażenia RSV.
Wprowadzenie
Główna rola RSV w wywoływaniu chorób dolnych dróg oddechowych u niemowląt sprawiła, że jego kontrola stała się światowym priorytetem.1,2 Jednak w Stanach Zjednoczonych łączny ciężar zakażenia RSV w ciągu pierwszych 5 lat życia pozostaje słabo rozwinięty. określone, szczególnie w warunkach ambulatoryjnych. Poprzednie badania zostały ograniczone, ponieważ były retrospektywne, krótkotrwałe, nie miały potwierdzenia laboratoryjnego zakażenia RSV lub skupiały się wyłącznie na hospitalizacji lub zapaleniu oskrzelików.3-8
Centrum Kontroli i Prewencji Chorób (CDC) zainicjowało Nową Sieć Nadzoru Szczepień (NVSN), prospektywny, oparty na populacji, szpitalny i ambulatoryjny nadzór nad ostrymi infekcjami dróg oddechowych u dzieci poniżej 5 roku życia w 2000 r. W Nashville i Rochester w stanie Nowy Jork , aw 2003 r. w Cincinnati. Celem naszych badań było określenie obciążenia populacyjnego zakażeniem RSV wśród hospitalizowanych dzieci i ambulatoriów w oddziałach ratunkowych i placówkach podstawowej opieki zdrowotnej. Następnie staraliśmy się opisać wpływ potencjalnych czynników ryzyka na nasilenie choroby.
Projekt badania
Projekt i metody nadzoru NVSN w ostrych infekcjach dróg oddechowych zostały opisane wcześniej.9-16 Obserwacja pacjentów była prowadzona przez 4 lata, od października 2000 r. Do września 2004 r., Podczas miesięcy zimowych w okręgach otaczających Nashville i Rochester oraz w latach 2003- Sezon 2004 w Cincinnati
[podobne: forum kulturystyczne, agencja statystów, sklep sportowy online ze sprzętem sportowym ]

Powiązane tematy z artykułem: agencja statystów forum kulturystyczne sklep sportowy online ze sprzętem sportowym