Plyn zaczyna nabierac coraz wiecej cech wysieku

4 tygodnie ago

W przypadkach o obrazie klinicznym niezbyt wyraźnym w rozpoznaniu bywa pomocne badanie płynu, wydobytego z jamy otrzewnej . Przejście przesięku w wysięk rozpoznaje się wtedy gdy w przypadku puchliny brzusznej pojawia się gorączka, chociażby nieznaczna, bóle w brzuchu, bolesność uciskowa, tarcie otrzewne lub gdy stwierdza się, że płyn staje się mniej ruchomy. Płyn zaczyna nabierać coraz więcej cech wysięku: jego ciężar właściwy zaczyna wzrastać, ilość w nim białka zwiększa się, osad staje się obfitszy, a odczyny Rivalty oraz Sochańskiego coraz wyraźniejsze, Rokowanie w nieswoistym przewlekłym rozlanym zapaleniu otrzewnej jest quo ad vitam pomyślne, natomiast zupełnego wyzdrowienia zazwyczaj nie ma, gdyż sprawa zapalna przeważnie pozostawia po sobie zrosty otrzewne. We wtórnym przewlekłym zapaleniu otrzewnej rokowanie zależy od choroby podstawowej. Leczenie w nieswoistym przewlekłym rozlanym zapaleniu otrzewnej ma za zadanie- spowodować ile możności szybkie wessanie się wysięku i ustąpienie sprawy zapalnej. W tym celu układa się chorego do łóżka i należycie się go odżywia, by zwiększyć jego siły obronne. Miejscowo stosuje się zabiegi cieplne, łagodzące bóle i sprzyjające wsysaniu się wysięku. Poleca się zatem okłady rozgrzewające, kataplazmy z siemienia lnianego, naświetlania brzucha lampą, kwarcową lub soluksem. Skutecznie działa także naświetlanie brzucha promieniami rentgenowskimi. Bardzo duże wysięki wymagają wypuszczenia. Poza tym stosuje się leczenie przyczynowe i postępowanie przeciwobjawowe. 2. [więcej w: forum kulturystyczne, agencja statystów, kasetony świetlne ]