Rozpoczęcie terapii antyretrowirusowej we wczesnym bezobjawowym zakażeniu HIV ad 7

Nieplanowane hospitalizacje z powodów innych niż zdarzenia związane z progresją AIDS wystąpiły u 262 pacjentów w grupie natychmiastowej inicjacji i 287 w grupie z odroczonym początkiem (współczynnik ryzyka 0,91; 95% CI, 0,77 do 1,08, P = 0,28) (tabela 2). ). W analizie najczęstszych rodzajów zdarzeń w złożonym punkcie końcowym zdarzeń 4 stopnia, nieplanowanych hospitalizacjach lub śmierci, częstość zakażeń bakteryjnych była znacząco zmniejszona w grupie natychmiastowej inicjacji (P = 0,002); częstości innych częstych zdarzeń nie różniły się istotnie między grupami. W przypadku złożonego punktu końcowego, który obejmował zdarzenia stopnia 4, nieplanowane hospitalizacje i pierwszorzędowy punkt końcowy jako ogólną miarę korzyści klinicznej, było 295 pacjentów w grupie natychmiastowej inicjacji i 355 w grupie z odroczoną inicjacją, którzy mieli zdarzenie ( współczynnik ryzyka, 0,82, 95% CI, 0,71 do 0,96, P = 0,01). U pacjentów otrzymujących leczenie przeciwretrowirusowe zgłoszono 16 podejrzewanych, nieoczekiwanych poważnych działań niepożądanych (tabela S5 w dodatku uzupełniającym). Analizy podgrup
Rycina 3. Rycina 3. Analiza podgrup dla Pierwotnego Punktu Końcowego. Dla podgrup, które zostały zdefiniowane w zależności od wieku, liczby CD4 +, poziomu RNA HIV i ryzyka choroby niedokrwiennej serca (CHD), zmienne ciągłe wykorzystano do testów interakcji. W przypadku 71 pacjentów (1,5%) nie można było obliczyć ryzyka związanego z CHD metodą Framingham Heart z powodu braku danych. Spośród pacjentów z brakującymi danymi pierwszorzędowy punkt końcowy wystąpił u 2 w grupie odroczonej-inicjacji.
Badaną populację podzielono na podgrupy zgodnie z cechami charakterystycznymi przy włączeniu do badania, w tym wskaźnikami demograficznymi i innymi czynnikami ryzyka dla poważnej choroby związanej z AIDS i poważnej choroby niezwiązanej z AIDS. We wszystkich podgrupach wskaźniki hazardów konsekwentnie faworyzowały grupę natychmiastowej inicjacji (ryc. 3).
Pierwotny punkt końcowy według najnowszej liczby CD4 +
Zgodnie z zamierzeniami odsetek czasu obserwacji, jaki pacjenci spędzili w różnych kategoriach najnowszej liczby CD4 +, różnił się istotnie w zależności od grupy badanej (ryc. S4 w Dodatku uzupełniającym). W obu grupach większość pierwotnych zdarzeń wystąpiła, gdy liczba CD4 + była większa niż 500 komórek na milimetr sześcienny, u 37 z 42 pacjentów (88%, stawka 0,6 na 100 osobolat) w grupie natychmiastowej 57 z 96 (59%, stawka 1,1 na 100 osobo-lat) w grupie odroczonej-inicjacji. Procent czasu obserwacji, w którym pacjenci mieli liczbę CD4 + większą niż 500 komórek na milimetr sześcienny, wynosił 94% w grupie z natychmiastową inicjacją i 72% w grupie z odroczoną inicjacją. W tym czasie z wysoką liczbą zliczeń CD4 +, terapię przeciwretrowirusową podawano dla 95% osób-lat zgromadzonych w grupie natychmiastowej inicjacji i dla 27% osobo-lat w grupie odroczonej-inicjacji.
Zgodnie z planowaną strategią odraczania, ostatnie zliczenia CD4 + były poniżej 350 komórek na milimetr sześcienny tylko przez 4% czasu obserwacji w grupie z odroczoną inicjacją. W tym czasie wystąpiło 5 zdarzeń pierwotnych (ryc. S4 w dodatku uzupełniającym).
Dyskusja
W tym dużym, międzynarodowym, randomizowanym badaniu z udziałem wcześniej nieleczonych dorosłych HIV-dodatnich z liczbą CD4 + większą niż 500 komórek na milimetr sześcienny, natychmiastowe rozpoczęcie leczenia przeciwretrowirusowego przewyższało odroczenie takiej terapii, aż liczba komórek CD4 + spadnie do 350 komórek na milimetr sześcienny
[hasła pokrewne: osteoliza, lekarz od kręgosłupa, wareniklina ]