Utrata wagi i stan zdrowia 3 lata po operacji bariatrycznej u nastolatków

Chirurgia bariatryczna jest coraz częściej rozważana w leczeniu nastolatków z ciężką otyłością, ale dostępnych jest tylko kilka prospektywnych, specyficznych dla młodzieży badań oceniających skuteczność i bezpieczeństwo zabiegów zmniejszających masę ciała w celu wsparcia decyzji klinicznych. Metody
My prospektywnie zapisaliśmy 242 nastolatków przechodzących operację utraty wagi w pięciu centrach USA. Do analizy włączono pacjentów poddawanych gastroskopii Roux-en-Y (161 uczestników) lub rękawowej resekcji żołądka (67). Zmiany masy ciała, współistniejące choroby, kardiometraboliczne czynniki ryzyka oraz jakość życia związaną z wagą i powikłania pooperacyjne oceniano w ciągu 3 lat po zabiegu.
Wyniki
Średni (. SD) poziom wyjściowy uczestników wynosił 17 . 1,6 lat, a średni wskaźnik masy ciała (waga w kilogramach podzielona przez kwadrat wysokości w metrach) wynosił 53; 75% uczestników stanowiły kobiety, a 72% było białe. Po 3 latach od zabiegu średnia waga spadła o 27% (95% przedział ufności [CI], 25 do 29) w całej grupie, o 28% (95% CI, 25 do 30) wśród uczestników, którzy przeszli operację gastryczną. obwodnica i 26% (95% CI, 22 do 30) wśród osób, które przeszły rękawową gastrektomię. W ciągu 3 lat po zabiegu remisja cukrzycy typu 2 wystąpiła w 95% (95% CI, 85 do 100) uczestników, u których stan był przed leczeniem, remisja nieprawidłowej czynności nerek wystąpiła w 86% (95% CI, 72 do 100), remisja prediabetes w 76% (95% CI, 56 do 97), remisja podwyższonego ciśnienia krwi w 74% (95% CI, 64 do 84) i remisja dyslipidemii w 66% (95% CI, 57 do 74). Istotnie poprawiła się również jakość życia związana z wagą. Jednak po 3 latach od zabiegu bariatrycznego stwierdzono hipoferrytynemię u 57% (95% CI, 50 do 65) uczestników, a 13% (95% CI, od 9 do 18) uczestników poddano jednemu lub więcej procedury wewnątrzbrzuszne.
Wnioski
W tym wieloośrodkowym, prospektywnym badaniu chirurgii bariatrycznej u nastolatków stwierdziliśmy znaczną poprawę masy ciała, zdrowia kardiometabolicznego i jakości życia związanej z wagą w 3 lata po zabiegu. Ryzyko związane z operacją obejmowało szczególne niedobory mikroelementów i potrzebę dodatkowych procedur brzusznych. (Finansowany przez Narodowy Instytut Cukrzycy i Chorób Trzewnych i Nerek i inne; Numer Teen-LABS ClinicalTrials.gov, NCT00474318.)
Wprowadzenie
Ciężka otyłość dotyka 4,4 miliona dzieci i nastolatków w Stanach Zjednoczonych1 i tylko kilka skutecznych metod leczenia jest dostępnych2. Szczególna uwaga skupiła się na problemach zdrowotnych u poważnie otyłych nastolatków i możliwym leczeniu z zastosowaniem chirurgii bariatrycznej.3 W istocie, nastoletnia liczba przypadków chirurgicznych bariatrycznych podwoiła się z około 800 przypadków w 20034 do 1600 procedurach w 2009 r.5 Niewiele badań prospektywnych zbadało zmiany w wskaźniku masy ciała (BMI, waga w kilogramach podzielona przez kwadrat wysokości w metrach) i wyniki obecnie stosowanych procedur chirurgicznych, a niewiele jest wiadomo o zdarzeniach klinicznych po operacji bariatrycznej u nastolatków.6,7
Aby odpowiedzieć na ważne pytania dotyczące skuteczności i bezpieczeństwa chirurgii bariatrycznej u nastolatków, badanie Teen-Longitudinal of Bariatric Surgery (Teen-LABS) gromadzi podłużne, prospektywne dane kliniczne i laboratoryjne dotyczące nastolatków poddawanych operacjom bariatrycznym w pięciu ośrodkach w Stanach Zjednoczonych.
[przypisy: okulista na nfz wrocław, objaw kussmaula, lekarz od kręgosłupa ]

Powiązane tematy z artykułem: lekarz od kręgosłupa objaw kussmaula okulista na nfz wrocław